پیام فارس

آخرين مطالب

eservices.tamin.ir فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی|خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ صدور فیش حقوقی مهر ماه بازنشستگان تامین‌ اجتماعی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ، فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از مهمترین بخشهایی است که ذهن تمامی افراد را به خود مشغول کرده است. فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی همچون باقی مشاغل یک سایتی برایشان موجود میباشد که با ورود به آن سامانه میتوانند اطلاعات خود را تماشا کنند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر درباره فیش حقوقی بازنشستگان اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و به دنبال آن دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه eservices.tamin.ir، عنوان مطالبی است که به شرح آن پرداخته ایم و توضیحاتی را ارائه داده ایم که برای بازنشستگان تامین اجتماعی ضروری خواهد بود.
ضمن آنکه گریزی خواهیم داشت به سخنان کارشناس امور بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی که با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درخصوص پیوست عدالت، پیشنهاد کرد که در راستای ایجاد عدالت و همچنین جلوگیری از ناترازی سازمان تامین اجتماعی،‌ طبق قانون، شورای عالی تامین اجتماعی در جهت رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی احیاء شود.
وی با تاکید بر اینکه بحث پیوست عدالت کلید واژه هوشمندانه‌ای است که از سوی مقام معظم رهبری برای جلوگیری از نابرابری‌ها و تبعیض‌ها اعلام شده است، تصریح کرد: هدف از پیوست عدالت تشریفات قانونی نیست، بلکه این موضوع یک روش حکمرانی خوب است که اگر حکمرانی را فرایندی در جهت تصمیم‌گیری و سیاستگذاری تلقی کنیم، یکی از اصول مترتب به این حکمرانی رعایت عدالت است.

پیام فارس

فسلفه وجودی این سازمان تامین امنیت خاطر نیروی کار و رفع دغدغه خاطر از نیروی کار بابت بیماری، بیکاری، از کار افتادگی، بازنشستگی، فوت و… و به موجب آن دست یافتن به افزایش بهره‌وری نیروی کار به عنوان بزرگترین دارایی نامشهود صاحبان کار وارتقای تولید و بهبود ارائه خدمات آنان در کنار سایر عوامل تولید است، لذا با این فلسفه، تأمین اجتماعی در دنیا و کشور پا به عرصه وجود گذاشت و شکل گرفت.
به گفته حیدری، تامین اجتماعی شامل سه بخش بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی /سرمایه‌گذاری (به منظور حفظ ارزش آورده بیمه شدگان )است؛ اگر در ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی، پیوست عدالت رعایت نشود، نارضایتی و مطالبه‌گری را به دنبال خواهد داشت.
به طور مثال در سازمان تامین اجتماعی دو ماده قانونی شامل ماده 111 و 96 وجود دارد که این دو ماده درخصوص افزایش سنواتی مستمری، مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی است. در ماده 96 نیز آمده است که میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد، با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش یابد. در ماده 111 نیز گفته شده مستمری از کارافتادگی کلی و مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان، نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد. این درحالیست که بدلیل عدم رعایت این مواد طی سنوات گذشته، در حال حاضر مستمری‌ها کفاف هزینه زندگی مستمری‌بگیران را نمی‌دهد و همین امر منجر به افزایش مطالبه‌گری‌ها شده است.
وی یادآور شد: یکی از دلایل افزایش مطالبه‌گری و نارضایتی طی سنوات گذشته، عدم افزایش سنواتی مستمری‌ها مطابق با هزینه‌های زندگی و نرخ تورم است که موجب افت میزان مستمری شده، حال برای پوشش این افت در دو برنامه ششم و هفتم توسعه، ماده‌ای به متناسب‌سازی مستمری اختصاص داده شده است؛ در این راستا برای متناسب‌سازی مستمری‌بگیران دو صندوق کشوری و لشکری 90 درصد حقوق شاغلان همتراز و برای سازمان تامین اجتماعی 90 درصد ضریب مستمری را در نظر گرفتند. همچنین بخوانید: دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری| سامانه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری/ برای همسان سازی حقوق بازنشستگان دستور جدیدی صادر شد
کارشناس امور بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه اجرای متناسب‌سازی باید منطبق با محاسبات بیمه‌ای و آکچوئری و قوانین بالادستی و قانون سازمان تامین اجتماعی باشد، گفت: پیوست عدالت در اینجا خود را نشان می‌دهد. درماده 77 قانون سازمان تامین اجتماعی درخصوص نحوه محاسبه مستمری که میانگین یا متوسط مزد یا حقوق مشمول بیمه شده ظرف آخرین دو سال قبل از درخواست مستمری با لحاظ مدت سابقه است که مستمری بدست آمده حدودا 15 تا 20 درصد کمتراز دستمزد پرداختیش در بدو برقراری مستمری می‌شود، بدلیل محاسبه میانگین دو ساله لذا تاکید قانون بر این است که این ضریب مستمری باید نسبتش با حداقل مستمری حفظ شود و برای حداقل بگیران نیز افزایشهای سالیانه منطبق بر هزینه و سبد معیشت و تورم سالیانه به صورت توامان باشد.
وی افزود: درخصوص حداقلی‌بگیران نیز همانطوری که اشاره شد باید دو آیتم نرخ تورم و سبد معیشت در افزایش حقوق آنها دخیل باشد؛ در غیر این صورت موجب نارضایتی خواهد شد. همچنین بخوانید: دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی| فیش حقوقی بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح
وی در پایان با تاکید بر لزوم احیای شورای عالی تامین اجتماعی با رویکرد اصل سه جانبه گرایی اظهار کرد: نحوه متناسب سازی در تامین اجتماعی باید از طریق هماهنگی دولت و مجلس مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین جهت جبران افت مستمری در فرمول متناسب سازی، صددرصد ضریب مستمری در زمان برقراری به عنوان یک الزام قانونی دائم لحاظ شود./شایانیوز
صدور فیش حقوقی مهر ماه بازنشستگان تامین‌ اجتماعی فیش حقوقی مهر ماهِ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی همانند ماههای قبل در سامانه مربوطه بارگذاری شد.
بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند با مراجعه به این سامانه فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.
پرداخت حقوق و مستمری مهر ماه مطابق روال براساس حروف الفبا از بیست و یکم تا پایان ماه واریز میشود
بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به اپلیکیشن «تأمین من» یا سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.irو ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ نمایند./جالبتر همچنین بخوانید: eservices.tamin.ir فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی| فیش حقوقی بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح / 8 شرط ثبت نام وام بازنشستگان
آخرین جزئیات از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مابه‌التفاوت یک‌میلیون تومانی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان برای ششمین ماه به حساب بازنشستگان دولتی واریز شده اما بازنشستگان تأمین اجتماعی بعد از واریز 3 میلیون تومان بابت سه‌ماهه اول سال، دیگر پولی دریافت نکرده‌اند.
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با واریز مابه‌التفاوت سه‌ماهه در تیرماه، امید تازه‌ای به این قشر داده بود و انتظار می‌رفت به‌سرعت با صدور احکام قطعی، ترمیم معیشت بازنشستگان محقق شود؛ اما در عمل، نه‌تنها احکام قطعی بازنشستگان طبق قانون برنامه هفتم توسعه صادر نشد، بلکه واریز مابه‌التفاوت متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هم قطع شد و این اتفاق کام بازنشستگان تأمین اجتماعی را به‌شدت تلخ کرد.
در هفته اخیر، با دو نوبت واریز مبلغ یک‌میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری، مجموع دریافتی آنها بابت متناسب‌سازی 6 ماهه به 6 میلیون تومان رسید؛ درحالی‌که برای بازنشستگان تأمین اجتماعی فقط همان 3 میلیون تومان دولت سیزدهم واریز شده و نه‌تنها خبری از واریزی جدید نیست، بلکه متولیان امر نیز دراین‌باره اظهارنظری نمی‌کنند.
چرا متناسب‌سازی تأمین اجتماعی اجرا نشد؟ تبعیض در اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و بلاتکلیفی بازنشستگان تأمین اجتماعی بیش از هر چیز به محل تأمین منابع موردنیاز برای متناسب ساز مربوط است. در قانون، پیش‌بینی شده که منابع مالی موردنیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق‌های دولتی به مبلغ 50 هزار میلیارد تومان از محل افزایش یک درصد مالیات ارزش‌افزوده تأمین شود؛ اما برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است که دولت 130 هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند تا با استفاده از این منابع، متناسب‌سازی حقوق این بازنشستگان اجرا شود.
با توجه به فرایند اجرای این قانون، به نظر می‌رسد فقط در دولت سیزدهم بخشی از بدهی دولت معادل منابع موردنیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در 3 ماهه اول سال پرداخت شده و بعدازآن پولی به تأمین اجتماعی داده نشده تا متناسب‌سازی را اجرا کند.
در این میان، هزینه‌های ماهانه تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق، مستمری و هزینه درمان مستمری‌بگیران و بیمه‌پردازان به‌قدری بالاست که قدرت خرج اضافه ندارد. در این وضعیت، مادامی‌که دولت طبق قانون نسبت به بازپرداخت بدهی انباشت شده خود به سازمان تأمین اجتماعی اقدام نکند، بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از متناسب‌سازی محروم خواهند بود./دنیای اقتصاد
اندیشه معاصر
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.
فیش حقوقی بازنشستگان

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/863114/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

3 گزینه احتمالی تبعات ماجراجویی اسرائیل علیه ایران

سایه احتمالی جنگ منطقه‌ای یا جهانی

حمله رژیم اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران؛ از تئوری تا واقعیت!

مربی سابق اینترمیلان به چادرملوی اردکان بازیکن معرفی کرده است

آخرین خبر از طرح ساماندهی کارکنان دولت در 15 مهر

قیمت گوشی هواوی 16 مهر 1403 | قیمت گوشی های هواوی امروز 1403/7/16

16 مهر در دنیای علم چه خبر؟

قیمت گوشی سامسونگ 16 مهر 1403 | قیمت گوشی های سامسونگ امروز 1403/7/16

قیمت گوشی شیائومی 16 مهر 1403 | قیمت گوشی های شیائومی امروز 1403/7/16

قیمت محصولات ایران خودرو 16 مهر 1403 | لیست قیمت ایران خودرو امروز 1403/7/16

قیمت خودرو سایپا 16 مهر 1403 | قیمت پراید امروز دوشنبه 1403/7/16

قیمت سکه 16 مهر 1403 | قیمت سکه امروز دوشنبه 1403/7/16

قیمت طلا 16 مهر 1403 | قیمت طلا امروز دوشنبه 1403/7/16

قیمت دلار 16 مهر 1403 | قیمت روز دلار و نرخ ارز امروز دوشنبه 1403/7/16

قیمت نات کوین 16 مهر 1403 | قیمت لحظه ای نات کوین تلگرام امروز دوشنبه 1403/7/16

قیمت داگز 16 مهر 1403 | قیمت لحظه ای توکن dogs تلگرام امروز دوشنبه 1403/7/16

قیمت راکی رابیت 16 مهر 1403 | قیمت لحظه ای توکن راکی ربیت تلگرام امروز دوشنبه 1403/7/16

قیمت همستر کامبت 16 مهر 1403 | قیمت لحظه ای توکن Hamster امروز دوشنبه 1403/7/16

کارت های روزانه پیکسل ورس امروز دوشنبه 16 مهر 1403

کد مخفی میم فای امروز دوشنبه 16 مهر 1403

کارت های روزانه ماسک امپایر امروز دوشنبه 16 مهر 1403

کارت های روزانه پازل میجر امروز دوشنبه 16 مهر 1403

فرصت طلایی

به وقت دیپلماسی؛ ماموریت پزشکیان در دوحه؟

منطق واقعی فیلترینگ چیست؟

وقتی اسرائیل تلافی ناکامی زمینی را از مردم ضاحیه بیروت می‌گیرد

کارنگی: اسرائیل، ایران را به بمب اتمی سوق می دهد

سیمای لاریجانی 2

میل اسرائیل به جنگ

کنشگران سیاسی تصمیم‌گیری برای مسئولان را سخت نکنند

ایران در مسیر بازدارندگی نهایی؟

روش درمان سرماخوردگی کودکان زیر 1 سال

دمنوشی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی

استفاده از پیاز به شکل‌های مختلف برای درمان سرماخوردگی

دادستان تهران: 3750 خودرو خارجی در 72 ساعت آینده از گمرک ترخیص خواهند شد

دردسرهای ادامه دار بدون اتحادیه بودن امداد خودروها در کشور

کارت‌های اضطراری سوخت در جایگاه‌ها چه زمان قابل استفاده هستند؟

پیامد لابی سیاسی با بانک‌ها از زبان رئیس کل پیشین بانک مرکزی

صورت حساب الکترونیک در عمده فروش های میوه و تره بار

درخشش طلا در رکود بورس؛ تحلیلی از آخرین وضعیت تنش‌ها در قیمت دلار و طلا

کوچ کشاورزان به مشاغل دیگر

چقدر از درآمد ماهانه تهرانی ها صرف «اجاره بها» می شود؟

مدارس فردا دوشنبه 16 مهر 1403 تعطیل شد؟/خبر مهم از لغو پروازها

جلال رشیدی کوچی کیست؟

طرد بیش از 33 نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در فارس‌

سه مخزن جدید ذخیره آب فضای سبز در بوستان های منطقه 19 احداث می شود

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان یکشنبه 15 مهر

نماینده مجلس: استانداری رشیدی کوچی در استان فارس را تکذیب می‌کنم

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه ملی ادبیات حماسی در مشهد برگزار شد (یکشنبه 15 مهر 1403)

جام قهرمانی بر دستان دختران فوتبالیست نوجوان سپاهان